Şimdiki Aklım Olsaydı…

Kadınlar Günü nedeniyle Denizli Kent Konseyince düzenlenen “Bugünkü Aklım Olsaydı” konulu “Kendime Mektup” yarışmasında dereceye giren mektubumuz.
Bizim gibi içinden geçenleri yazma, anlatma hatta kendine bile söyleme şansı bulamayan kadınlarımıza ithaf olunur…

 

Merhaba Sevgili Ben;

Gözümün ışıltısı, canımın içi; nasıl özlüyorum yaşamakta olduğun günlerimi bir bilsen!
Sen şimdi beni dokuyorsun ilmek ilmek, motif motif. İçinde dinmeyen bir fırtına… Bazen deli akan kanın galip geliyor, bazen selim aklın. En çok deli akan kanına uyunca korkuyorsun pişman olmaktan. Sonra uzun bir “Boşveeeer” çekiyorsun, “Ben bu yaşa bir daha mı geleceğim?”. Ama içinde bir yeri de kemirmeyi sürdürüyor endişelerin ve tereddütlerin…
Acıların hakkını teslim etmeden bırakmıyor da yakanı, acaba mutluluklarının kanatlarını erken mi buduyorsun bazen? Ya küçük sevinçlerin?
Ne kadar da açsın her konuda öğrenmeye? Korkma, bu merak Lüzumsuz Bilgiler  Ansiklopedisi”ne dönüştürmeyecek seni. Ama şimdiden fark ettin değil mi, ne kadar çok bilirsen bazı yaraların o kadar çok kanadığını? Bazen acıtsa da, öğrenmek hayatla bağın olacak, hep ayakta tutacak seni, yani beni.
Dostların var, her şeyi ama her şeyi  paylaştığınız. Bazen fikren ayrı düştüğünüz, kavga ettiğiniz, bazen yalnızca karşılıklı sustuğunuz ama bir türlü birbirinizden vazgeçemediğiniz. Birlikte büyüyorsunuz. Şimdi mi? Aramızda dağlar nehirler ovalar var ama “okyanusun en derininde  soluksuz kaldım”, “dağlar üzerime yıkıldı” dediğimde nefes yine onlar.
Biliyorum çok merak ediyorsun beni,  yani geleceğini. Endişelenme ben aynı senim. Birkaç kırışık, birkaç beyaz saç ve bir ton kadar ilave sorumluluk dışında.
Biliyorum sen sen olduğun için ben şimdiki benim. Ama şimdiki aklımla yaşasaydım sen olduğum günleri, tadını doyasıya çıkarırdım yaşadığın her dakikanın. Büyümek için acele etmez, daha sık hatırlatırdım kendime en önemli anın “şimdi” olduğunu. Korkmazdım yanlış kararlar almaktan, yanlış yapmadan doğru bulunmuyor bazen. Daha cesur davranırdım. İnsan yaptığına, yaşadığına değil; yapmadığına, kaçırdıklarına hayıflanıyor daha çok.
İşte böyle Sevgili Ben, hayat dediğin “keşke”lerimizle “iyi ki”lerimizden ibaret. Eğer “iyi ki”lerden “keşke”leri çıkardığında elinde kalansa gerçek zenginliğin,  birçoklarına göre çok zenginim. Bunun için sana binlerce kez teşekkür ederim.
Kendime iyi bak gözbebeğim,
Sevgilerimle,
Ben
(Çİğdem N.K.)
ExifJPEG
ExifJPEG

 

 

Şimdiki Aklım Olsaydı…” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

