+1

Dürüstçe söylemek gerekirse Sevgili Arkadaşım Gün, Down Sendromu Derneği’ni kuruncaya kadar konu hakkında bir bilgim yoktu. İlk onun konu ile ilgili paylaşımlarını takip etmeye başladığımda bilgilenmeye başladım. Özellikle onun derneği için kullandığı “ Gerçek Dostlar Kromozom Saymaz” sloganı hep aklımda kaldı.

2000’lı yılların başında yurtdışına gittiğimde ise; fiziksel yada zihinsel sorunu olanları hayatın her alanında gördüğümde “bu ülkede ne kadar çok engelli var” diye düşündüğümü hiç unutmuyorum. Sonraları ise; acı gerçeğin farkına vardım. Benim ülkemde de, bu durumda olanların sayısı azımsanmayacak kadar çoktu, ancak onlar hayatın içinde değillerdi, evlerdeydiler. Hep aklıma onların neden evlerde olduğu sorusu gelirdi. Acaba bunun nedeni dışardaki fiziksel koşulların onların hayata katılmasına uygun olmayışımıydı yoksa çocukken işittiğim fısıltılarmıydı diye hep aklıma takılırdı. Bizimle oynamayan bir çocuğun neden dışarıya çıkmadığı konuşulduğunda , sessizce “ o hastaymış deniyordu”. Çocuk aklımla eğer hastaysa nasıl pencerede oturup bizi seyredebiliyor diye düşündüğümü hatırlıyorum.

Açıkçası o günlerden bu güne çok şey değişti.. ama değişmeyen bir şey var. Genelleme yapmak belki doğru değil ama, nedense bir şey için anma günü düzenlersek, süslü afişler yaparsak çözebileceğimize inanıyoruz gibi geliyor bana. Kabul ediyorum bu çalışmalar konu ile ilgili bir farkındalık yaratıyor, ama ben bunların artık yeterli olmadığına inanıyorum.

O anma günlerinde hep ne yapılması gerektiğini konuşuyor, anlatıyoruz. Ama ortada hep bir cevapsız soru kalıyor. ‘Peki bunları kim yapacak”. Bazen aynı günün bir yıl sonraki anma toplantısında paylaşmak için bir şey aradığımda bulamadığımı farkediyorum. Çünkü o konuda bir yıl boyunca bir arpa boyu yol gidilmemiş oluyor.

Belki de artık sadece konuşmayı bırakıp, hep birlikte bir şeyler yapmaya başlamamız gerekiyor, hiçbir şey yapamıyorsak yapanları destekleyelim, desteklemek elimizden gelmiyorsa sessiz kalalım ve Down Sendromu Derneği’nin bu yılki sloganını unutmayalım. “Farklı olmak nasıl doğduğumuzla değil, kim olmayı seçtiğimizle ilgilidir. Doğuştan gelen farklılıkları görmezden gelin .”    21.3.2016  MS

IMG_7329

http://www.gunbilgin.com        http://www.downturkiye.com

Bir Cevap Yazın

