“Otizm Farkındalık Günü”

Ben bugün klasik kutlama ya da farkındalık mesajları yazmak yanında-ki onları da yaptım- birde size hayran olduğum bir Anneden bahsetmek istiyorum. Kişisel olarak  “Cennet Anaların Ayakları Altındadır” sözünün tüm anneler için geçerli olduğuna inanıyorum ama bazı annelerin, bu kutsal mertebeyi sadece anne olmakla değil, yaptıkları ile daha fazla hakettiklerini düşünüyorum.

Benim anlatmak istediğim anne, çocuğu için tüm hayatını gözünü kırpmadan değiştiren biri … Dilerseniz kendi kaleminden okuyalım.

..2009 Mayıs doğumlu bir oğlum var, ismi Deniz. 21 Haziran´da Deniz´e Otizm tanısı kondu. Bunun üzerine eşim ve ben hemen harekete geçerek, ailemizden destek görebileceğimiz için , memleketim Denizli´ye taşınmaya karar verdik. Taparcasına sevdiğimiz İstanbul´a elveda deyip, yaşımız kırka dayanmışken, işlerimizden istifa ettik ve yeni bir hayat kurmak için yola çıktık. Şimdi Duru ve Deniz ile aile apartmanında yaşıyoruz…

Gerisinide ben ekleyeyim, memleketine geldikten sonra sadece Deniz`le ilgilenmek ona yetmemiş, tüm otizmli çocuklara, ailelere destek olmak için bir dernek için çalışmalara başlamış . Şimdi onun sayesinde bizim de artık Denizli`de bu konu ile ilgili çalışan bir Derneğimiz var; Denizli Otizm Derneği. Sevgili arkadaşım Dudu Karaman bu derneğin Başkanı.

Benim Wikipedia`dan bulduğum bilgilere göre Otizm, üç yaşından önce başlayan ve ömür boyu süren, sosyal etkileşime ve iletişime zarar veren, sınırlı ve tekrarlanan davranışlara yol açan, beynin gelişimini engelleyen bir rahatsızlık olarak tanımlanmakta, bir çok internet sitesinde de buna benzer açıklamalar görmek mümkün.

Anladığım kadarı ile en iyi tedavi yöntemi diye bir şey yok ve genellikle tedavi çocuğun gereksinimlerine göre ayarlanıyor. Yapılan tedavilerin asıl amacı ailenin çektiği sıkıntıyı azaltmak ve yaşam kalitesi ile işlevsel bağımsızlığı artırmak oluyor. Küçük yaşlarda yoğun ve sürekli eğitim programları ve davranış terapileri çocukların kendine bakabilme, sosyal ve iş yetileri kazanabilmesine yardımcı olur deniliyor.

Bu bilgilerden anlaşılacağı üzere Otistik çocuklarımızın özel eğitimlere ihtiyacı var. Sevgili Dudu Karaman uzun uğraşılardan sonra Derneğe “Otizm Dostu Belediyemizden” bu eğitimlerin yapılabileceği bir yer tahsis edilmesini sağladı. Ama bu yerin eğitime başlayabilmesi için daha çok kaynağa ihtiyaç var.  2 Nisan için bir dizi etkinlik planladılar. İlk olarak Denizli Çamlık Parkında “OTİZM SOFRASI’” kuruyorlar. 4 Nisan`da farkındalık yürüyüşü yapıyorlar. Onları destekleyelim. Hiç bir şey yapamasak da yanlarında olalım, farkında olalım.

otizmdenizi.blogspot.com

piknik.jpg

Ms 2.4.2016 Amsterdam

“Otizm Farkındalık Günü”” üzerine bir yorum

  1. Çok sağol Meryemciğim, beni çok duygulandırdın. Hollanda’dan kalbinin yakınlığını hissettik.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

